Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Hej! Min killes syster har en rottweiler.

Tack för svar.

Hej!

Ökad törst kan bero på många sjukdomar som diabetes mellitus, njursjukdom, leversjukdom, cushings syndrom, urinvägssjukdomar, elektrolytrubbningar, diabetes insipidus mm.

Hon bör ta hunden till en veterinär för att undersöka honom och ta prover för att få en korrekt diagnos.

Vänliga hälsningar

Veterinären svarar om Hund

• Kastrerad shäferhane 7 år

Hej Vår kille fortsätter att förgrovas. Han kan, t ex, inte ha de halsband han hade i fjol. Nu har hans "röst" förändrats också, blivit alldeles pipig. Funderar på om han kan ha någon tillväxthormonproducerande tumör? Han har artros och är redan halt efter en operation av armbåge när han var ung. Pigg annars - ändå Ingereva

ingereva_bergdahl

Av: ingereva_bergdahl

• Pälsavfall

Min hund tappar tussar av pälsen på båda höfterna. Hon sover mycket, men äter och dricker. Vad skall jag göra. Med vänlig hälsning Kellys matte.

golden retreiver

Av: golden retreiver

• Hej! Min killes syster har en rottweiler.

han är ungefär 8år gammal väldig glad av säg men han dricker väldigt mycket nu och kissar väldigt ovanligt mycket med vad kan det bero på? Tack för svar.

maria_wannberg

Av: maria_wannberg

Fler frågor om Hund

Forum Hund

• Tips på inhängnade rastplatser i närheten av Södermalm

Hej, Precis flyttat till STHLM, finns det någon som har tips på inhägnade rastplatser i närheten av Södermalm. Simma lugnt! // Erik

• Jättestressad cane corso

Har en Cane Corso på 1 år och 2mån. Han är och har blivit ännu mer stressad. Alltså super stressad. Så fort vi ska åka iväg eller bara en av oss i familjen så börjar han gå runt runt med svansen mellan benen och öronen bakåt och som kryper ihop.…

• Diabetes mellitus hund

Diabetes mellitus, sockersjuka, är en gammal sjukdom som var känd redan för flera hundra år sedan. Sjukdomen innebär en brist på insulin, insulin får istället injiceras. Behandlingen är vanligen livslång.

Gå till forumet om Hund

En tjänst där våra veterinärer svarar på dina frågor om sällskapsdjur.

Fråga veterinären Fråga veterinären
Dog News
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.