Besök veterinären i mobilen.

• Öppet 08:00 - 24:00 alla dagar.
• Gratis med djurförsäkring.

Läs mer och boka här!

Är du veterinär? Just nu söker vi fler veterinärer till FirstVet.
Läs mer och ansök på firstvet.se.

FirstVet - Din veterinär på nätet

FirstVet finns som app till iPhone, iPad och Android.
Ladda ner appen i App Store eller på Google Play.

Min hamster kliar sig

Hej min dvärghamster Leovegas kliar sig jätte mycket på kroppen.Han kliar sig mest på magen.  Vad ska jag göra då.

Mvh
                                    Gry

Hej Gry!

Jag tycker du ska ta din hamster till veterinären. En vanlig orsak till klåda är parasiter. Om så är fallet, finns det effektiv behandling som veterinären kan skriva ut till dig.

Försök få tag på en veterinär som är kunnig på gnagare så att du får den bästa hjälpen.

Hoppas det går bra!

Veterinären svarar om Gnagare

• Marsvinet har parasiter

Båda våra marsvin har blivit behandlade mot sellnic (ivomec) men det ena fortsätter att klia sig och har fått några små kala fläckar, på bakbenen, magen och lite bakom öronen. Har inte sett något som skulle tyda på att det är pälsätare. Kan det vara sellnic igen? Om det inte är det vad ska man använda för att få bort förmodade parasiter? Allt ohyreshampoo verkar vara borttaget... Fungerar frontline?

mahel30

Av: mahel30

• Öm i huden marsvin

Hej! Vårt Marsvin Teo kliar sig mycket på bakdelen. När vi " hjälper" till o kliar verkar han bli irriterad. Han har inte tappat något hår o huden under ser vit o fin ut. Vad kan detta vara? Tack på förhand! / Fam. Rozinszki

Tindra Rozinszki

Av: Tindra Rozinszki

• Behandling mot parasiter hos marsvin

Vi har ett marsvin som veterinären tror har parasiter. Han har fått flera sprutor men det är fortfarande inte borta. Vi har fått ett medel att bada honom med men vi är tveksamma om det verkligen är bra. Medlet heter Limeplus Dip. Vad rekommenderar ni? Vi bor i Dubai så expertisen på marsvin här är begränsad. Väldigt tacksamma för svar! Med vänliga hälsningar, Maria, Lisa och Turbo

MariaDR

Av: MariaDR

Fler frågor om Gnagare

Forum Gnagare

• Skötselråd chinchilla

Den lilla chinchillan (Chinchilla lanigeia) är en gnagare, nära släkt med marsvin och piggsvin. En chinchilla kan leva väldigt länge. Enstaka individer har blivit upp mot 18-20 år men den genomsnittliga livslängden ligger på 10-15 år.

• Mag och tarmsjukdomar marsvin

Alla former av mag-tarmsjukdomar på marsvin är akuta tillstånd. Om behandling inte sätts in på ett tidigt stadium riskerar man hastiga dödsfall.

• Ceannaigh Pas Cláraithe, ceadúnas tiomána, cárta aitheantais [quickdoccuments@gmail.com] (((+ + 2376

Ceannaigh Pas Cláraithe, ceadúnas tiomána, cárta aitheantais [quickdoccuments@gmail.com] (((+ + 237673581889))) Phas 24 uair a chloig ráthaithe, saoránacht, cártaí Id, ceadúnas tiomána, dioplómaí, céimeanna, teastais seirbhíse atá ar fáil. Seirbhísí víosa turasóireachta agus gnó atá ar fáil do chónaitheoirí gach 50 stát agus gach náisiúntacht ar fud an domhain. Tá…

Gå till forumet om Gnagare

En tjänst där våra veterinärer svarar på dina frågor om sällskapsdjur.

Fråga veterinären Fråga veterinären
© 2018 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.