Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Besök veterinären i mobilen.

• Öppet 08:00 - 24:00 alla dagar.
• Gratis med djurförsäkring.

Läs mer och boka här!

Är du veterinär? Just nu söker vi fler veterinärer till FirstVet.
Läs mer och ansök på firstvet.se.

FirstVet - Din veterinär på nätet

FirstVet finns som app till iPhone, iPad och Android.
Ladda ner appen i App Store eller på Google Play.

Annons
  1. anina #1 anina

Blundande kameleont

Hej.

Jag skulle vilja ha lite tips angående en inte så pigg kameleont. Han har haft ögonen stängda i ca 2 veckor nu. Det syns ingen svullnad, kladd eller rodnad. Jag har tagit ut honom och gett honom vatten att dricka i handfatet då han inte kan se vart vattendropparna är, och han har då druckit en del. Har även fått i honom 3 maskar, han har själv tuggat dem och svalt, så jag har inte tryckt ned nåt. Han har UV-ljus och värmelampa, ett antal grenar, lianer och växter att klättra på. Terrariet är ca 100 högt, 60 långt och 50 djupt. Han är lite mer än 1 år gammal. Han bor där själv, har en “bildbakgrund” för att inte se sin egen spegelbild.

Innan detta så väste han en del om man skulle ta ut honom. Det gör han inte alls nu, vet inte om det beror på att han är svagare? Tacksam för tips.

//Anna

Inlägg 1-1 av 1

Forum Reptil

• Skötselråd landsköldpadda

Lansköldpaddor är tysta, behagliga djur som lämpar sig väl för pälsallergiker. Det är dock mycket viktigt att noga ta reda på hur de lever i det vilda och hur de ska skötas i fångenskap.

• Vikt

Hej, jag har en vuxen dvärgskäggagam som snart är två år, och väger ca 58 g, ca 24 cm och undrar om hon behöver bli bättre på att äta?

• Mera Grönt

Min dvärgskäggagam har det svårt att vänja sig vid sin nya mat nu när det inte bara är syrsor och mjölmask på listan. Jag har provat med ruccola, morötter, romansallad, sparris, squash, etc. Jag fyllermatskålen varje morgon innan jag går till jobbet, och helgerna, men den tycks förbli orörd. Finns…

Gå till forumet om Reptil
© 2018 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons