Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga eller boka videosamtal på FirstVet.se

Gå till FirstVet

FirstVet finns som app för iPhone, iPad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. jakob13 #1 jakob13

dvärgskäggagam krafsar mot glaset

Hej!
    Jag har haft en dvärgskäggis i lite mer än ett år.Nu för en vecka sedan gjorde jag om i hans terrarium.Jag bytte sand,la i nya korkbarksbitar,mm. nu har även temperaturen stigitfrån 25-28C - 30-32C på den kalla sidan .men nu bara kraffsar han hela tiden mot glaset så fort det går….vad kan det vara för fel.OBS förut krafsade han ibland mot glaset när han låg i sin tunnel…..Hjälp mig

2. Sandisen # Sandisen svarade

Hej !

Mina skäggagamer krafsar också mot glaset hela tiden och jag börjar bli lite smått irriterad på det, men jag vet inte heller vad det beror på om det är för varmt eller att de bara tror att det kan komma ut. Men jag tror inte det är något allvarligt iallafall men det ska bli roligt att höra om det är någon som vet som svarar på denna tråden.
    Är också nyfiken varför det gör de.

Mvh Sandra

Inlägg 1-2 av 2

Forum Reptil

• Skötselråd orm

Ormen är den reptil som hållits längst som sällskapsdjur. Det finns många olika typer av ormar och det är viktigt att informera sig om skötsel av just den art man har. Felaktig skötsel leder till stress och sjukdomar.

• Förstoppning sköldpadda

Förstoppning kan bero på att sköldpaddan äter av bottensubstratet. Det är därför viktigt att ha uppsikt över djuret och byta underlag om sköldpaddan äter för mycket.

• Möte med kallblodiga varelser

Hur mycket kunskap har Sveriges veterinärer om reptiler?

Gå till forumet om Reptil
© 2023 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.