Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Gizmo5 #1 Gizmo5 (uppdaterad: )

Kastrerad hankatt som leker

Hej!
    Jag har en liten hankatt på 6 månader som fick en bukoperation då hans testiklar fastnade i magen. Det har gått sex timmar sedan operationen och han leker i sitt klätterträd och hoppar upp på höga bänkar. Försöker få honom att lugna ned sig men det är nästintill omöjligt. Han kunde tyvärr inte ha tratt men fick en liten body av veterinären istället. Trots bodyn och nyopererad i buken är han lika busig som alltid.
    Har försökt googla om det är farligt men hittar inga svar så ställer frågan här istället. Kan hans sår öppnas av att leka? Är det farligt eller är jag bara en orolig matte? Har ni några råd?

PS: kommer ringa veterinären imorgon men har hopp om att det finns någon vaken som kan hjälpa mig med lite råd.

Tack på förhand.

Inlägg 1-1 av 1

Forum Katt

• Försäkringar

Någon som har erfarenhet av och tips på en bra kattförsäkring?

• Utekatt som jamar och vill ut

Hej! Vår katt är en norsk skogskatt och hon är utekatt. Första året var hon inne, men därefter har hon varit ute mer och mer. Hon är nu 3 år- Vi tycker det är mysigt när hon är inne så att vi kan leka med henne, pyssla om henne och…

• Min katt bits och rivs

Varför bits och rivs katten?

Gå till forumet om Katt
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons