Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till Firstvet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Lisen.lundstrom #1 Lisen.lundstrom (uppdaterad: )

Kastrerad 7-årig hankatt betäcker filtar

Hej!

Jag har en 7-årig hankatt som kasterarder så snart han blivit könsmogen. Han har sen en tid tillbaka börjat betäcka filtar, kuddar och kläder. Han ”bestiger” filten/kudden, tar ett nacktag (filten eller kudden i munnen), “könsdelen” tittar fram samt att han volkalkserar så grannarna vaknar.
    Vad beror det på och hur får man bukt med detta?

Inlägg 1-1 av 1

Forum Katt

• Utekatt som jamar och vill ut

Hej! Vår katt är en norsk skogskatt och hon är utekatt. Första året var hon inne, men därefter har hon varit ute mer och mer. Hon är nu 3 år- Vi tycker det är mysigt när hon är inne så att vi kan leka med henne, pyssla om henne och…

• Min katt bits och rivs

Varför bits och rivs katten?

• Kattunge skadad tasa

Hej, Jag har en kattunge på 10 veckor vars framtassar drabbats av några slags sårskorpor, se bild nedan. Jag undrar om det är någon här som varit med om något liknande samt om jag bör ta honom till veterinären pga det? ”Såren” läcker inte, han kan stödja sig på tassarna…

Gå till forumet om Katt
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons