Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Besök veterinären i mobilen.

• Öppet 07:00 - 24:00 alla dagar.
• Gratis med djurförsäkring.

Läs mer och boka här!

Är du veterinär? Just nu söker vi fler veterinärer till FirstVet.
Läs mer och ansök på firstvet.se.

FirstVet - Din veterinär på nätet

FirstVet finns som app till iPhone, iPad och Android.
Ladda ner appen i App Store eller på Google Play.

Annons
  1. Ganska21 #1 Ganska21 (uppdaterad: )

Snor/beläggning

Hej.

Min katt verkar må precis som vanligt. Det enda är ständigt återkommande svarta beläggningar/snor/kockor. De går tvätta bort med Natriumklorid och bomullsrondeller. Vad beror dessa på? När de väl är borta, om de suttit någon dag/ några dagar kan det bli något rodnar (svårt att avgöra hur mycket då katten har rosa nos).

Bifogar bild

Tacksam för svar

Inlägg 1-1 av 1

Forum Katt

• Kastrerad hankatt är odräglig

Vår hankatt fyller snart ett år och det har varit problem ända sedan vi tog hem honom när han var 12 veckor. Han är en bondkatt och redan väldigt stor. Han biter mig varje dag, aldrig husse - och han biter mig hårt. Han har haft problem med urinblåsan och…

• Akta er för Häsinge Smådjurs klinik för lurendrejeri!

Hade varit hos nämnda veterinären för en specifik tandverk hos min katt. Klinken försökte pracka på en "Paket" på 2600 kr. där de tar röntgenbilder för att sedan behandla tanden. Men jag var tydlig på att problemet med den specifika tanden måste åtgärdas. Katten behandlades i kliniken en hel dag…

• Kastrerad 7-årig hankatt betäcker filtar

Hej! Jag har en 7-årig hankatt som kasterarder så snart han blivit könsmogen. Han har sen en tid tillbaka börjat betäcka filtar, kuddar och kläder. Han ”bestiger” filten/kudden, tar ett nacktag (filten eller kudden i munnen), “könsdelen” tittar fram samt att han volkalkserar så grannarna vaknar. Vad beror det på…

Gå till forumet om Katt
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons