Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till Firstvet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Hannahodavid #1 Hannahodavid

Matglad katt

Hej!
    Vi har två hankatter på ca 1 år, en ragdoll och en blandras. Ragdollen är extremt matglad och vi kan inte ha mat framme då han äter upp allt direkt, han slutar aldrig äta! Han är ganska tjock men har börjat få bantningsmat. Vi måste portionera ut maten och har nu gett dom frukost-lunch-middag men det är lite svårt ibland att alltid se till att någon är hemma för att ge lunch. Oftast brukar man ju ha torrfoder framme och så går katten och äter då och då, vilket vår blandras skulle göra men ragdollen äter då upp ALLT på en gång. Hur ska vi göra för att vi ska kunna ha mat framme och slippa portionera ut varje måltid? Finns det något knep så att han inte äter upp allt direkt?
    Tack på förhand!

Inlägg 1-1 av 1

Forum Katt

• Utekatt som jamar och vill ut

Hej! Vår katt är en norsk skogskatt och hon är utekatt. Första året var hon inne, men därefter har hon varit ute mer och mer. Hon är nu 3 år- Vi tycker det är mysigt när hon är inne så att vi kan leka med henne, pyssla om henne och…

• Min katt bits och rivs

Varför bits och rivs katten?

• Kattunge skadad tasa

Hej, Jag har en kattunge på 10 veckor vars framtassar drabbats av några slags sårskorpor, se bild nedan. Jag undrar om det är någon här som varit med om något liknande samt om jag bör ta honom till veterinären pga det? ”Såren” läcker inte, han kan stödja sig på tassarna…

Gå till forumet om Katt
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons