Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Carolina_J #1 Carolina_J (uppdaterad: )

Min katt har fått en "vårta"/böld på hakan

Hej
    Vill gärna ha lite tips och råd.
    Min katt är 12 år. Hona. Innekatt. Bondkatt som är 25% norsk skogskatt. Kastrerad och haft god hälsa hela livet.
    Nu sedan i höstas har hon fått någon slags böld på hakan som jag undrar om någon har några tips på vad det kan vara.
    Jag bifogar en bild på henne.
    Först trodde jag hon blivit lite riven på hakan eftersom det började som ett litet sår som jag tvättade. Men inom några veckor växte den till som den är nu. Den har inte fortsatt och växa och hon verkar inte besväras av den. Hon kliar inte och hon verkar inte ha ont om jag känner. Den har varierat lite i färg och växlar mellan klarare röd till ibland hudfärgad.
    Tack på förhand.

2. Carolina_J # Carolina_J svarade

Allt löst via veterinären. Var bara en talgkörtel som de gjorde rent.

Inlägg 1-2 av 2

Forum Katt

• Försäkringar

Någon som har erfarenhet av och tips på en bra kattförsäkring?

• Utekatt som jamar och vill ut

Hej! Vår katt är en norsk skogskatt och hon är utekatt. Första året var hon inne, men därefter har hon varit ute mer och mer. Hon är nu 3 år- Vi tycker det är mysigt när hon är inne så att vi kan leka med henne, pyssla om henne och…

• Min katt bits och rivs

Varför bits och rivs katten?

Gå till forumet om Katt
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons