FirstVet - Besök veterinären på nätet FirstVet - Din veterinär på nätet
Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
Stängs om 15 | Gå direkt till veterinären.nu » × Stäng
FirstVet - Din veterinär på nätet
  1. birgitta_winblad #1 birgitta_winblad

Nyser och hostar

Vi har en MaineCoon född-07. För tre år sedan blev hon troligtvis smittad av kattsnuva på ett inackorderingsboende. Hon blev sämre och sämre med lunginflammation och tillbringade två dygn på Valla djurklinik. Hon fick syrgas och var jättedålig men piggade på sig och fick komma hem. Sedan dess har hon hållt på med sina skvättande nysningar, ibland mindre men regelbundet. Nu har hon börjat hosta igen. Det låter jättejobbigt för henne och är lite gurgligt. Kan hon ha fått en kronisk kattsnuva? Hon äter och dricker, kissar och bajsar normalt. Är det dags för en undersökning igen? Hon har ingen feber och är pigg och kelig. Väldigt pratglad men låter lite ansträngd och hes efter hostattackerna. Tacksam för svar

Inlägg 1-1 av 1

Forum Katt

• Katt som måste flytta

MIn katt, 14,5 år söka flytta ca 500 mil söderut. Jag vill att det ska bli lite traumatiskt som möjligt för honom. 1) ska han vara kvar någon vecka i sin invanda men stökiga miljö? 2) ska jag ta med honom direkt till en lika stökig men främmande miljö? 3)…

• Köpa en till katt?

Hej! Jag har en hankatt på 1,5 år (innekatt). Han är väldigt kelig och social, men har på senaste tiden verkat lite "nere". Han brukade alltid sova brevid mig om nätterna, men gör det nästan aldrig längre. Han känns inte lika social längre heller (vill inte mysa och leka lika…

• Hittat en undernärd katt

Hejsan! I fredags när jag var på jobb hittade jag en röd långhårig katt i soptunnan.. trodde den var påkörd då den fräste när jag försökte hälsa men den tänkte inte flytta sig, märkte den hade knölar som var lika stor som huvudet. Den har inga öron. Den såg absolut…

Gå till forumet om Katt

Handla på VetZoo.se

Whiskas 1+ Kött i Sås

Ett våtfoder som innehåller allt det din katt behöver för ett långt…

59:- Läs mer och köp »

Klösmatta

Klösmatta för katter med ett litet krypin och en liten pelare med…

265:- Läs mer och köp »