FirstVet - Besök veterinären på nätet FirstVet - Din veterinär på nätet
Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
Stängs om 15 | Gå direkt till veterinären.nu » × Stäng
FirstVet - Din veterinär på nätet
  1. Gita #1 Gita

Min katt har fått en bulnad på höger kindsida

Hej!
    Finns det någon som har erfarenhet vad detta kan vara?
    Upptäckte igår en “bula” på min katt på höger kindsida som nu blivit större!
    Den är mjuk & påverkar nu hans öga, då bulan blivit större & ögat därmed mindre.
    Katten är 14 år & mer slö nu än vanligt, äter mindre än förut, ja minimalt, sover mest & vill inte gärna gå ut.
    Han var före detta mån om maten, ville alltid gå ut & lekte emellanåt med den lilla katten vi har. Nu vill han ingenting!
    Jag får röra vid bulan & kan trycka på den lite men han gillar inte att man tar där för mycket!
    Har inte hittat något bett men inte heller kunnat kolla väldigt noga, då han säger ifrån!
    Kan det vara en infektion? Någon sjukdom? Bett? Ett slag som gett blodsamling?
    Han blöder ingenstans. Eftersom vi har två katter, vet jag ej om han varit på lådan!
    Om ej bättre på måndag, måste jag såklart till veterinär men vill gärna först kolla om någon vet något kring detta.

Tacksam för svar!
    Gita

2. Hyperlotta # Hyperlotta svarade

En av våra katter hade samma. Det var en cancerknöl som inte gick att göra något åt. Katten blev slö och trött, knölen blödde och var tvungen att tvättas/plåstras om flera gånger om dagen. Till sist orkade katten knappt äta och då var det dags att avliva ... men katten dog i bilen på väg till veterinären.

Inlägg 1-2 av 2

Forum Katt

• Ätit olämpligt

Hej. Min katt på ca 1 år hade lekt med sin matpåse gjord av mjuk aluminiumfolie och jag undrar om någon har erfarenhet av biverkningar på katten? Ringde till veterinären och dom sa att jag ska se till att katten äter mjuk mat, att den kissar och bajsar normalt och…

• Konstig vätska ur ena ögat?

Hej! Har för några dagar sedan märkt att min katt har svårt med att öppna sitt ena öga och har någon slags vätska som rinner ut ur det ögat, det har blivit lite värre nu då hon försöker att inte öppna det ögat alls. Vet ni vad det kan bero…

• Min katt har fått en bulnad på höger kindsida

Hej! Finns det någon som har erfarenhet vad detta kan vara? Upptäckte igår en "bula" på min katt på höger kindsida som nu blivit större! Den är mjuk & påverkar nu hans öga, då bulan blivit större & ögat därmed mindre. Katten är 14 år & mer slö nu än…

Gå till forumet om Katt

Handla på VetZoo.se

TrizAural

TrizAural är en alkaliserande bakteriedämpande rengöringslösning för hund och katt.

182:- Läs mer och köp »

Ever Clean Xtra Strong Scented

Ever Clean Xtra Strong Scented innehåller silicagel med enastående förmåga att absorbera…

Från 139:- Läs mer och köp »