Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. madelén_jansson #1 madelén_jansson

Terrorist katt!

Hej på er. Jag behöver er hjälp. Verkligen hjälp. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Min ena hankatt håller på att terrorisera grannen och hennes honkatter. Alla är kastrerade. Min är kastrerad rätt sent då det är en hittekatt så han har tyvärr lusten kvar. Han är och skvätter i deras farstu och försöker sätta på hennes katter men gör ju mer skada på dem. Hon är redan uppe i veterinärskostnader på ca 20000 kr. Hur ska jag kunna hålla honom därifrån?!?! Grannen har försökt med att spruta vatten men aldrig lyckats då då han är smart/skygg. Vad kan man göra mer för att hålla honom därifrån? Hon har hotat med avlivning el. omplacering och det ska ju inte behövas på fullt friska katter. Nån som har några tips på hur man kan lösa detta? Jag vill ju inte hålla honom inne då han vantrivs. Finns det någon medicin som kan dämpa hans begär?

Hjälp!

2. Matilda_J # Matilda_J svarade (uppdaterad: )

Det här är precis samma problem som vi har med vår käre hankatt

3. HelenaC # HelenaC svarade (uppdaterad: )

Ojoj! Jag bor på landet med mina två honkatter och jag har problem med grannens svarta katt. Men… Det är också mitt ansvar att se till mina katter mår bra. Jag brukar hålla dem inne på nätter, när jag jobbar eller träffar kompisar. Då är jag ofta med dem när svarta katten kommer och försöker “visa” att han äger det här området.

4. kotifield # kotifield svarade (uppdaterad: )
    Kommentaren borttagen.
Inlägg 1-3 av 3

Forum Katt

• Pratande katt om nätterna..

Hej! Lite bakgrund innan frågan: Har sedan 6dar tillbaka adopterat en omplaceringskatt, 3år gammal. Hon kommer från USA, tidigare ägaren flyttade hem till Sverige förra året, för att sedan flytta till Europa. Katten mådde inte bra av flygresan, slutade äta, bodde 3mån på katthem innan hon kom till mig i…

• Fotograf Stockholm

Behöver du fler kattbilder till ditt Instagram? https://smajl.se/

• Terrorist katt!

Hej på er. Jag behöver er hjälp. Verkligen hjälp. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Min ena hankatt håller på att terrorisera grannen och hennes honkatter. Alla är kastrerade. Min är kastrerad rätt sent då det är en hittekatt så han har tyvärr lusten kvar. Han är och…

Gå till forumet om Katt
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons