Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. bimbobirma #1 bimbobirma (uppdaterad: )

förlossning

Diskussion kring frågan förlossning

Min Birma fick fyra ungar för en vecka sedan, de väger väldigt lite 80-115 gr, och nu verkar det som hon har lite för lite mjölk för att de ska öka bättre i vikt..min fråga är om det finns ngt jag kan ge henne för att öka hennes mjölkproduktion eller om jag bara har stödmatning som alternativ..

Bästa hälsningar Elisabeth

2. Jeanette-69 # Jeanette-69 svarade

Man kan nog inte ge något som ökar mjölkproduktionen, men prova ge fetare kost till mamman. Den fyller ut mjölken lite och förhoppningsvis så syns det på kattungarna. Men så länge kattungarna går uppåt i vikt så behöver man inte oroa sig, någon dag kan vikten gå ner lite för att sen ta fart kommande dag. Men vikten får ju inte börja dala neråt…

Jag brukar aldrig stödmata kattungar om de går uppåt i vikt om än sakta, det brukar variera sig med tiden ungarna växer.

Inlägg 1-2 av 2

Forum Katt

• Pratande katt om nätterna..

Hej! Lite bakgrund innan frågan: Har sedan 6dar tillbaka adopterat en omplaceringskatt, 3år gammal. Hon kommer från USA, tidigare ägaren flyttade hem till Sverige förra året, för att sedan flytta till Europa. Katten mådde inte bra av flygresan, slutade äta, bodde 3mån på katthem innan hon kom till mig i…

• Fotograf Stockholm

Behöver du fler kattbilder till ditt Instagram? https://smajl.se/

• Terrorist katt!

Hej på er. Jag behöver er hjälp. Verkligen hjälp. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Min ena hankatt håller på att terrorisera grannen och hennes honkatter. Alla är kastrerade. Min är kastrerad rätt sent då det är en hittekatt så han har tyvärr lusten kvar. Han är och…

Gå till forumet om Katt
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons