Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Besök veterinären i mobilen.

• Öppet 07:00 - 24:00 alla dagar.
• Gratis med djurförsäkring.

Läs mer och boka här!

Är du veterinär? Just nu söker vi fler veterinärer till FirstVet.
Läs mer och ansök på firstvet.se.

FirstVet - Din veterinär på nätet

FirstVet finns som app till iPhone, iPad och Android.
Ladda ner appen i App Store eller på Google Play.

Annons
  1. Sylvia Larsson #1 Sylvia Larsson (uppdaterad: )

Ryckningar

Diskussion kring frågan Ryckningar

En av mina katter hade ryckningar av just det slag som beskrevs och fick diagnosen epilepsi. Medicineringen hjälpte dock inte.

2. karin grubb # karin grubb svarade

Min katt som är två år fick ett anfall när hon bara var några månader då hon försvann under huset och var där hela natten. Sen var hon bra tills för kanske ett år sen och nu har hon varit så här flera dagar. Hon slickar sig och rycker i ryggen och rusar iväg och kryper sen ihop på ett undanskymt ställe. Vi var till veterinär i går som trodde det kunde vara analsäcksinflammation, men där var det bra. Jag avmaskade henne när hon var dålig förra gången, men jag tror inte det var orsaken. Hon är i vanliga fall väldigt gosig, men nu ser hon ut som om hon ser ett spöke om jag försöker gosa. Det är så svårt när man inte kan göra något och hon lider.

3. Christina Lindström # Christina Lindström svarade

Min katt fick samma symtom för ca 15 år sedan. Inga fel hittades, men på försök sattes hon på fenemal, vilket har fungerat strålande. Hon är snart 18 år och äter 1 tablett morgon och 1 1/4 tablett kväll av 15 mg tabletter. Fenemal kan alltså fungera även vid icke diagnostiserad epilepsi.

Inlägg 1-3 av 3

Forum Katt

• Kattunge skadad tasa

Hej, Jag har en kattunge på 10 veckor vars framtassar drabbats av några slags sårskorpor, se bild nedan. Jag undrar om det är någon här som varit med om något liknande samt om jag bör ta honom till veterinären pga det? ”Såren” läcker inte, han kan stödja sig på tassarna…

• Kastrerad hankatt som leker

Hej! Jag har en liten hankatt på 6 månader som fick en bukoperation då hans testiklar fastnade i magen. Det har gått sex timmar sedan operationen och han leker i sitt klätterträd och hoppar upp på höga bänkar. Försöker få honom att lugna ned sig men det är nästintill omöjligt.…

• Katt med tvångsbeteende

Vår katt jamar konstant och på nätterna envisas han med att ligga på husses huvud, så fort husse rör på sig, börjar han jama och stryka sig mot hans huvud. Är detta ett tvångsbeteende eller separationsångest?

Gå till forumet om Katt
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons