Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga eller boka videosamtal på FirstVet.se

Gå till FirstVet

FirstVet finns som app för iPhone, iPad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Tindraviola #1 Tindraviola

Juckande kaninhona

Hej! Jag har faktiskt många frågetecken omkring min kanins beteende de senate 4 dagarna. Först och främst är hon runt 7 år, en vuxen kaninhona (räddad kanin). Aldrig under de år vi haft henne har hon visat tecken på kärlek mer än pussar från buren, hon vart alltid livrädd för oss? Och klappa henne i buren vart ett nejnej! Men för 4 dagar sedan lät hon mig klappa henne i buren och hon vart alldeles lugn och ville inte ens att jag skulle sluta. Nu har hon vart sån varje dag och även vart väldigt juckande av sig. Idag hoppade hon ur buren av sig själv och hon ville inte sluta jucka på mig, nån gång vart det även vätska och hon små nafsat 3 ggr. Så varför det plötsliga beteendet? Är orolig att något pågår och hon är enbart sån med mig. Försökt söka runt verkligen överallt men det är inget som liknat min kanins beteende. Tacksam för svar. :)

2. Tindraviola # Tindraviola svarade

Notering; hon har juckat förut, men aldrig så hetsigt som idag. Men hon kändes inte stressad, utan väldigt lugn? :)

Inlägg 1-2 av 2

Forum Kanin

• Utbrott av ny form av kaningulsot

Läs om kaningulsot och den nya virusvarianten.

• Ögonsjukdomar kanin

Ögonsjukdomar på kaniner är ofta en del av andra sjukdomskomplex som bakteriella snuvor och tandsjukdomar. Vid upprepade eller allvarliga besvär bör man leta efter underliggande eller bidragande sjukdom.

• Värmeslag kanin

Sommartid är det mycket viktigt att skydda sin kanin från värmen. Värmeslag är en vanlig orsak till plötsliga dödsfall på framför allt utekaniner.

Gå till forumet om Kanin
© 2023 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.