Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Besök veterinären i mobilen.

• Öppet 07:00 - 24:00 alla dagar.
• Gratis med djurförsäkring.

Läs mer och boka här!

Är du veterinär? Just nu söker vi fler veterinärer till FirstVet.
Läs mer och ansök på firstvet.se.

FirstVet - Din veterinär på nätet

FirstVet finns som app till iPhone, iPad och Android.
Ladda ner appen i App Store eller på Google Play.

Annons
  1. ellen_reszling #1 ellen_reszling

Kanin öron

Jag har två kaniner som går tillsammans. Jag upptäckte igår att den ena (hanen) ser lite röd/irriterad ut (nästan på gränsen till lite lite sårig) i öronen. Har sett flertalet gånger att honan är där och slickar/nosar (nästan så det ser ut som hon nafsar/biter lite)
    Han verkar inte bry sig speciellt om detta och kliar sig inte eller skakar huvudet eller något,så det verkar inte klia.
    Någon som vet vad det kan bero på? Någon parasit? Varför beter sig honan så?
    Givetvis tar vi honom till veterinär om det inte blir bättre eller förvärras men tänkte fråga här om någon känner igen vad detta kan vara först?
    /Ellen

Inlägg 1-1 av 1

Forum Kanin

• Svullna juver på kaninhona

Min kaninhona på 6,5 år har svullna juver med vätska i. Enligt veterinären är det antingen skendräktighet eller hormonella förändringar som i värsta fall kan bero på livmodercancer. Jag undrar om någon varit med om något liknande? Har er kanin haft svullna juver länge utan att det varit något fel…

• Min kanin råkade dricka citronvatten

Hej. Min kanin lyckades ta sig upp på vardagsrumsbordet och råkade dricka av mitt citronvatten. Bör jag vara observant på honom nu, eller klarar han sig?

• Kaninhanar som inte kommer överens

Hej! Jag har två kaniner på ca. 2 år som inte kommer överens alls. Har en liten dvärgkanin och en stor New Zealand red, det är då den större kaninen som jagar bort den andre hela tiden så jag behövde dela av buren. Han försöker konstant ta sig över och…

Gå till forumet om Kanin
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons