Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga eller boka videosamtal på FirstVet.se

Gå till FirstVet

FirstVet finns som app för iPhone, iPad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. WiktoriaW19 #1 WiktoriaW19

Förkyld kanin

Hej,
    Jag har upptäckt att min kanin på sista tiden börjat tappa aptiten och dricka mindre än vad han brukade. Idag när jag kom in till honom nös han även till några gånger. Då det är ganska varmt i rummet hans bur befinner sig (innekanin), har vi öppnat fönstret där inne. Jag misstänker att det är det som har gjort honom förskyld. Jag undrar om det finns något jag kan göra för att förskylningen ska försvinna. Jag har redan gett honom vitaminer och självklart stängt fönstret. Men finns det något mer? När borde jag kontakta vet? Är en förskylning farlig för en kanin? Det här är min första kanin och detta är nytt för mig.
    Tacksam för svar.
    Mvh Wiktoria

Inlägg 1-1 av 1

Forum Kanin

• Utbrott av ny form av kaningulsot

Läs om kaningulsot och den nya virusvarianten.

• Ögonsjukdomar kanin

Ögonsjukdomar på kaniner är ofta en del av andra sjukdomskomplex som bakteriella snuvor och tandsjukdomar. Vid upprepade eller allvarliga besvär bör man leta efter underliggande eller bidragande sjukdom.

• Värmeslag kanin

Sommartid är det mycket viktigt att skydda sin kanin från värmen. Värmeslag är en vanlig orsak till plötsliga dödsfall på framför allt utekaniner.

Gå till forumet om Kanin
© 2023 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.