FirstVet - Besök veterinären på nätet FirstVet - Din veterinär på nätet
Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
Stängs om 15 | Gå direkt till veterinären.nu » × Stäng
FirstVet - Din veterinär på nätet
  1. zelia_andersson #1 zelia_andersson

Böld vid käken

Hej idag så hittade jag en böld vid min kanins käke, den är inte mjuk utan ganska hård. Jag har inte hittat det tidigare och är ganska mycket med honom så det måste vara något som har bildats för inte så länge sedan. Han är 2 eller 3 år gammal. Jag är väldigt orolig då jag läst lite om liknande fel. Han har även ett öga so rinner ganska mycket, och jag har försökt att kolla lite och rengöra hans öga men det blir inte bättre. Hans tänder är även sneda, men detta har uppstått då han gnisslat eller liknande med tänderna. Men det är knölen som jag är mest orolig för.

Jag har även ett annat problem med honom då han inte vill äta hö. Jag har försökt med en massa olika sorter, men han gillar endast att äta gräs. Han har dock aldrig ätit så mycket hö, så det borde inte ha något med knölen att göra.

Skulle bli tacksam för svar så snabbt som möjligt, då jag är väldigt orolig.

Inlägg 1-1 av 1

Forum Kanin

• Böld vid käken

Hej idag så hittade jag en böld vid min kanins käke, den är inte mjuk utan ganska hård. Jag har inte hittat det tidigare och är ganska mycket med honom så det måste vara något som har bildats för inte så länge sedan. Han är 2 eller 3 år gammal.…

• Förkyld kanin

Hej! Vi har en kanin som varit förkyld i flera månader. Vi åkte till Roslagstulls djursjukhus och fick antibiotika i 10 dagar, Baytril tror jag. Hon blev lite bättre men det blev sämre igen. Vi åkte tillbaka till vetrinären. De tog ett prov från nosen men det visade inget. De…

• Sjuk eller inte?

Hej. Lite bakgrund min kanin är ute kanin och sitter i sin bur med 2 våningar men envetnas med att sitta på undervåningen även om det spöregnar och vi har nu märkt att hon har tappat massa päls vid bakdelen. Det är ju självklart nu i efterhand märker jag för…

Gå till forumet om Kanin

Handla på VetZoo.se

Douxo Pyo Pads

Douxo är den innovativa hudvårdsserien till ditt husdjur. Douxo Klorhexidin Pads används…

129:- Läs mer och köp »

Oster PRO 600i Klippmaskin

Oster PRO 600i Klippmaskin är ergonomiskt utformad med ett mjukt och behagligt…

1749:- Läs mer och köp »