Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga eller boka videosamtal på FirstVet.se

Gå till FirstVet

FirstVet finns som app för iPhone, iPad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. sofiiaa096 # sofiiaa096 svarade

jag brukar alltid öppna bur dörren o den brukar vara ute fram till jag går och lägger mig. Han brukar hoppa in och ut när han vill då burdörren är öppen :). jag brukar även ha fönstret öppen så att de kommer in frisk luft :)

2. aybi # aybi svarade (uppdaterad: )

Hej,
    har en dotter 10 år gammal som vi skaffade en mini rex sedan när kaninen var bara några veckor gammal (nu är han 1 år). Han har en bur (enligt den senaste rek.bur storlek) och dessutom hela allrummet för sig själv på andra våningen. Vi har tyvärr varit slarviga med promenaderna men vill bättra på det. 1) Räcker det med enbart promenader eller är hage ett ytterligare bra alternativ (allrummet är större än hagen som jag sett på nätet)? 2) Om hage rekommenderas - hur ska man tänka om det är endast trä/sten/grus underlag att sätta upp hagen? Ska man köpa gräsplätt för att kaninen ska beta? 3) Hur länge och hur ofta ska kaninen promenera för att denna ska må bra? Vad skulle minst rekommenderas?
    Tacksam för svar jag kan få. Ha en fin dag!

Inlägg 21-22 av 22

Forum Kanin

• Utbrott av ny form av kaningulsot

Läs om kaningulsot och den nya virusvarianten.

• Ögonsjukdomar kanin

Ögonsjukdomar på kaniner är ofta en del av andra sjukdomskomplex som bakteriella snuvor och tandsjukdomar. Vid upprepade eller allvarliga besvär bör man leta efter underliggande eller bidragande sjukdom.

• Värmeslag kanin

Sommartid är det mycket viktigt att skydda sin kanin från värmen. Värmeslag är en vanlig orsak till plötsliga dödsfall på framför allt utekaniner.

Gå till forumet om Kanin
© 2023 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons