Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Forum moderator #1 Forum moderator

Hur ofta ska kaninen få komma ur buren?

Vad tycker du är lagom tid att släppa ut kaninen ur buren för att få motion?

2. Cappione # Cappione svarade

Jag har min kanin ute ur sin bur ca 2-5 timmar per dag vid minst 2 olika tillfälle. Tex 2 timmar på förmiddagen och 2 på kvällen. Då han är en innekanin får han springa i vardagsrummet och leka när han är ute. Så minst 2 timmar om dagen hade jag sagt om det är en innekanin.

3. Forum moderator # Forum moderator svarade

Hej Cappione! Blev glad att höra att din kanin får vara ute så mycket, det mår de verkligen bra av! Bra tänkt. Kul att du hörde av dig!

4. jacqi.krook # jacqi.krook svarade

Eftersom att jag har flera kaniner i mitt förråd (mellan 2-4 st) så är det svårt att låta alla vara ute. Men de kaniner vars bur står på golvet brukar få vara ute en hel dag, oftast är det två burar på golvet så då blir det varannan dag. De andra kaninerna har jag en stor hage till när dom får skutta i så ofta som möjligt ca 1-2 timmar åt gånger!

5. Forum moderator # Forum moderator svarade

Hej Jacqi!
    Det låter som du också är mån om dina kaniner.
    Tog upp den här frågan för jag var nyfiken på vad ni läsare tycker är vettig “motions-tid” för era kaniner. Jättekul att du hörde av dig!

6. Tassee # Tassee svarade

Mina kaniner är gräskänsliga och kan då inte vara ute på gräsmattan mer än en halvtimme. Eftersom de är ute kaniner tar jag inte in dom men har nu special-inrett en motionsbod (gammal friggebod) åt dom med massa ramper hus och hopp! :)

7. Forum moderator # Forum moderator svarade

Vilken strålande idé med en motionsbod! Låter jättekul!
    Nu blir nog fler inspirerade, jag blir det. Tack Tassee!

8. SotisStella # SotisStella svarade

Vi har hagar anslutna till burarna, så alltid när vi är hemma, är luckan öppen ut till hagarna så att de hoppa ut och in som de vill. De har dess utom rätt så rymliga burar.
    De brukar då vara ute innan skolan på morgonen, och sedan släppas ut av den som kommer först hem och vara ute tills ca kl 20. Alltså ungefär 5-6 timmar

9. Forum moderator # Forum moderator svarade

Vilka underbara kaninägare ni är! Tack SotisStella!

10. Bancan # Bancan svarade (uppdaterad: )

Mina kaniner är ute minst 4 timmar per dag och oftast får dom skutta i sin 4x4 meters utehage från 6 på morgonen till ca.7 på kvällen…. (Buren är ansluten till hagen så de kan gå vart de vill) Jag tycker kaninerna ska få vara ute så mycket man kan, det märks att dom mår toppen och alltid är glada och friska, inga magproblem eller övervikt (såklart!) vilket det är positivt! Ett tips är att (för utekaniner) skaffa ett skydd över hagen, typ som ett tak. Då behöver man inte hålla uppsikt över dom varje sekund i rädsla av attack från ett rovdjur/annat!

Inlägg 1-10 av 22

Forum Kanin

• Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton

Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton@gmail.com)), Geburtsurkunde und mehr Dokumente ((((fernando22clinton@gmail.com)) Wir bieten Führerscheine, Personalausweise, Pässe, Visa, Heiratsurkunden, gefälschte Euros, Dollars, Pfund, Taufkarten, Diplome aller Art zu verkaufen, ((WhatsApp +237.7376.7260)) Registrierung IELTS, TOEFL und Gre Certificat ((fernando22clinton@gmail.com)) Wir produzieren hochwertige authentische Pässe, Führerschein, Personalausweis. Datenbank registriert und nicht…

• Akut slem från nos - kanin

Hej Så min kanin är nu 7 år och det har skett nu 2 gånger att han på kvällen efter maten börjat komma slem från nosen utan stopp. Han får panik och är jätte rädd, springer runt vid ett tillfälle och sedan lägger sig ner och under och efter händelsen…

• Hur ofta ska kaninen få komma ur buren?

Vad tycker du är lagom tid att släppa ut kaninen ur buren för att få motion?

Gå till forumet om Kanin
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons