Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Shabbe #1 Shabbe

Min hund har kvalsterallergi

Hej.

För några månader sedan blev det klart genom blodprov att min 2,5 år gamla shih tzu har kvalsterallergi. Hon kliar sig väldigt mycket och jag tycker så synd om henne. Jag brukar duscha henne med douxo douxo calm schampoo efter råd från min veterinär men det verkar inte fungera. Sedan går hon på hunddagis som troligtvis försämrar hennes situation då det säkert finns en massa kvalster där. Hemma får hon färskfoder men på dagis får hon torrfoder vilket jag precis nu läst kan innehålla kvalster.
    Mina frågor är nu:
    Finns det något bra schampoo man kan använda för detta?
    Vad mer kan jag göra för att underlätta hennes situation? Jag vill helst inte utsätta henne för kortison.

Tacksam för svar

Inlägg 1-1 av 1

Forum Hund

• Diarré

8årig bordercollie. Kastrerad hane har diarré till å från.provat kokt ris utan resultat.annars i övrigt pigg å busig. Råd?

• Veterinärbesök i mobilen - Ett billigare alternativ för djurägare

Veterinärbranschen får ständigt kritik för prisutvecklingen från svenska djurägare - nu går alla svenska djurförsäkringsbolag ihop med den digitala veterinärkliniken FirstVet för att låta djurägare besöka veterinären kostnadsfritt via mobilen.

• test

sadwsfwefweafcv13213

Gå till forumet om Hund
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons