Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga eller boka videosamtal på FirstVet.se

Gå till FirstVet

FirstVet finns som app för iPhone, iPad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. erica_säll #1 erica_säll

Legg perthes

Jag har en chihuahua på 10 månader som antagligen har drabbats av legg perthes. Enligt veterinären så är han i ett tidigt stadie , men dem funderar på operation. Jag undrar om det går att rehabilitera honom istället ? Eller är operation det enda utvägen? Han haltar hela tiden och stödjer inte alls på benet.
    Om det skulle bli så att man måste operera så tänker inte försäkringen det, de går inte under dolda fel heller… Vet inte hur jag ska få ihop pengar till en operation… Snälla hjälp, berätta allt ni vet

Mvh orolig matte

2. Starzinger # Starzinger svarade

Allt beror ju på hur pass långt de har gått, rehabilitering är ju viktigt för att motverka artros. Men om veterinären säger att operation är den enda utvägen så är de nog så men uppsök en annan veterinär för ett andra utlåtande.

Inlägg 1-2 av 2

Forum Hund

• Dragselars påverkan på hundar?

Hej, Har läst en artikel om dragselar för hundar på Djursidan.se - https://djursidan.se/hund/bast-i-test-dragsele-for-hund/ Har dock några funderingar, finns det någon risk med att låta en hund dra med dragsele? Hur ska man tänka om man har valp, när kan man börja dra?

• Hermafroditism/onormal könsutveckling hos hund

Hermafroditism är relativt ovanligt och det kan vara svårt att hitta information kring det. Vi har sammanställt information i denna artikel.

• Intervju med DogBuddy - hjälper dig hitta pålitliga hundvakter

Nu finns det äntligen ett enkelt och tryggt sätt att hitta en pålitlig hundvakt i din närhet, någon som matchar både dig och din hund.

Gå till forumet om Hund
© 2023 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.