Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Lotta-37 #1 Lotta-37

ostekondros/ armbågar?

hej allihop….jag försöker få så mkt info jag bara kan om det eventuella problem som vår hund troligen lider av…jag är inte säker men vår hund verkar ha ett problem som tyder på osteokondros el ngt liknande eftersom hältan vill inte försvinna och hunden har redan fått vara mer eller mindre promenadlös i mer än en månads tid och det kommer dröja ytterligare innan det blir tal om ngn promenad. Han går under tiden på Rimadyl….han är 1 1/5 år bara, och troligen hjälper operation. Men frågan är, hur många har genomgått sådan titthålsoperation och kunnat ha en hund som mår bra och kan promenera mer än 10 min? Vår hund har varit van vid 1-2 timmars skogspromenader och detta är ngt han älskar, få ströva omkring och bara få vara hund. Att gå koppelpromenad på 20 min är alltså inget som ger honom ett bra liv. Dessutom handlar det om mkt pengar…jag lägger gärna ner tid och pengar om jag känner att det är en god prognos men att ta ett djur till en veterinär ofta för behandling är inget bra djurliv…..för mig ska ett husdjur få vara friskt och inte hållas vid liv med hjälp av piller och sekundära lösningar i flera år….men man är alltid mer blödig när det gäller sin hund….vill ju behålla honom tills han blir gammal…den som känner igen sig och gått igenom ngt liknande får gärna ge mig tips och råd om allt, för jag är nyfiken på hur det brukar vara kring försäkring och hur kinkiga de brukar vara? Vi har en bra större hundförsäkring men tyvärr kan man ändå inte räkna med deras hjälp…vår hund är ingen känd ras med kända åkommor men han är dock stor vilket troligen är boven…vi har försökt vara noga med att ta det lugnt när han varit liten….med trappor, hopp och dylikt….men de kan tydligen drabbas ändå...

hoppas ngn känner igen sig och kan ge tips och råd….vad som :-)  Mvh Lotta

2. malin_eliasson # malin_eliasson svarade

Hej!
    Har en hund som i dag är tre år, har varit sjuk i två :-( Det gäller hans högra höft. Vi gjorde en op i Borås Blå stjärna som heter gold tretment. Mycket gott resultat… fram tills nu. För några veckor sen började han halta igen. Röntgen ser bra ut (inte sämre än tidigare) Så idag går han på Onsior (4 veckor) Sen är nästa steg sprutor i 4 veckor. Ger inte upp än, men det ser dystert ut :-( Det ända vi är helt säkra på är att han ska inte ha ont, i så fall får han somna in.  Hoppas att du hittar en lösning som fungerar. Lycka till!!!!

3. lars.karlsson # lars.karlsson svarade

Det gäller ju att ha rätt hundförsäkring som täcker allt. Hos https://www.hundforsakringen.se kan man läsa vad som gäller för alla försäkringsbolag

Inlägg 1-3 av 3

Forum Hund

• Diarré

8årig bordercollie. Kastrerad hane har diarré till å från.provat kokt ris utan resultat.annars i övrigt pigg å busig. Råd?

• ostekondros/ armbågar?

hej allihop....jag försöker få så mkt info jag bara kan om det eventuella problem som vår hund troligen lider av...jag är inte säker men vår hund verkar ha ett problem som tyder på osteokondros el ngt liknande eftersom hältan vill inte försvinna och hunden har redan fått vara mer eller…

• Valp 6 mån Bajsning

Hej Har en 6 mån huskytik som äter taste of the wild torrfoder. Vi ger henne ungefär 6-7 dl om dagen. Morgon och kväll. Hon får alltid något ben att tugga på också. Hur ofta är det normalt att hon ska bajsa om dagen för att det ska vara ok?…

Gå till forumet om Hund
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons