Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Cecilia-93 #1 Cecilia-93 (uppdaterad: )

Fästings medel till hund.

Hej!
    Försöker hitta något fästingmedel som fungerar men väldigt svårt eftersom alla har olika erfarenheter av olika medel.
    Jag och min man har provat Frontline på vår jämthund men det fungerar inte alls.
    Och halsbandet som finns att köpa på apoteket vågar jag inte prova då så många säger att deras hundar har blivit jätte dåliga av det.
    Vitlökspulver får man ju inte ge sin hund då det är livsfarligt för dom. Men det ända jag kunde läsa va att det är farligt om man ger mer än 100g/kg. Eftersom mina föräldrar använde vitlökspulver på deras labrador och han mådde helt prima.
    Någon som kanske kan ge mig ett tips.

2. Lars Johansson # Lars Johansson svarade

Har en Golden retriever som har känslig hud. Prövade först med Frontline som var bättre än ingenting. Har sedan några år övergått till halsband som hunden bär dygnet om från början av maj och 6 månader framåt. Är inte 100% procentigt men det klart bästa medlet.

Föreslår att Du prövar halsbandet så får Du se om hunden får hudproblem eller ej. I så fall är det ju bara att ta av det. Tyvärr kostar halsbandet förhållandevis mycket men man får se det som en försäkring. Vår förra Golden fick hjärhinneinflamation efter fästingbett.

3. Aq # Aq svarade

http://tinyurl.com/3849rdo

Detta är en tråd där fästingmedel redan har diskuterats här på forumet. Där kan du finna tips om vad som skulle kunna passa dig!

Jag hittade även något om bärnstenshalsband som skulle fungera på korthårshundar, samt om B-vitamin. Vitaminerna skulle tydligen ta bort fästingarna, samtidigt som man inte kunde ge överdos av det då överskottet kissas ut. Jag tyckte att det lät relativt bra, så kanske skulle det kunna vara något att prova? Nu har jag inte läst mycket om det, så någon annan har nog både mer kunskap och erfarenhet än jag.

http://tinyurl.com/2dad7ud

Här hittade jag mer info om bärnstenshalsband och B-vitaminerna. Att jag länkar till ett annat forum var för att de i det forumet hänvisar till andra källor där du kan läsa mer om det.

Hoppas du fick någon hjälp av detta!

4. malin martelly # malin martelly svarade
Inlägg 1-4 av 4

Forum Hund

• Veterinärbesök i mobilen - Ett billigare alternativ för djurägare

Veterinärbranschen får ständigt kritik för prisutvecklingen från svenska djurägare - nu går alla svenska djurförsäkringsbolag ihop med den digitala veterinärkliniken FirstVet för att låta djurägare besöka veterinären kostnadsfritt via mobilen.

• test

sadwsfwefweafcv13213

• Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton

Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton@gmail.com)), Geburtsurkunde und mehr Dokumente ((((fernando22clinton@gmail.com)) Wir bieten Führerscheine, Personalausweise, Pässe, Visa, Heiratsurkunden, gefälschte Euros, Dollars, Pfund, Taufkarten, Diplome aller Art zu verkaufen, ((WhatsApp +237.7376.7260)) Registrierung IELTS, TOEFL und Gre Certificat ((fernando22clinton@gmail.com)) Wir produzieren hochwertige authentische Pässe, Führerschein, Personalausweis. Datenbank registriert und nicht…

Gå till forumet om Hund
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons