Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Jeep #1 Jeep (uppdaterad: )

Allergi

Hej har en fråga , som rubriken lyder .Allergi går den att bota hur stor risk att den kommer tillbaka ? Valpar kan den överföras ?Skall till läggas att jag inte har hund men är väldigt sugen på att skaffa en vuxen hund . Mvh Jeep

2. Aq # Aq svarade

Så mycket som jag vet är det ingenting som går bota (bortsett från att det troligtvis kan försvinna med tiden). Det kan inte överföras till andra hundar eftersom det är en allergi och ingen sjukdom. Det är alltså något som hunden inte tål och som inte fungerar för just den hundens kropp.

Ett enkelt sätt att “bota” allergier hos hund är väl att hindra den från att få i sig/vara nära det som den inte tål. Vissa hundar får väldigt svår allergi och då är det svårare, men i de flesta fall jag har stött på så har man exempelvis bara kunnat byta foder.

3. Linnea-c4 # Linnea-c4 svarade

Allergier är ärftliga, så vitt jag vet.

4. Jeanette-69 # Jeanette-69 svarade

Allergier smittar inte men de kan överföras genom gener dvs är ofta ärftligt.

Allergier kan man ibland behandla med hyposensibilisering dvs man injicerar hunden med allergenen som den reagerar emot under en längre tid 6-12 månader. Vissa hundar kan då bli friska, andra behöver gå på behandlingen resten av sitt liv och en del hundar påverkas inte alls utan behåller allergin och man får leta andra sätt att hjälpa hunden.

5. anne-lie mårefors # anne-lie mårefors svarade

Alleriger kan även bli bättre med homeopatmedicin. Min schäfer som är 2 år började med cortison när han var 6 mån. Han har atopisk allergi. I oktober slutade jag med cortison och började med homeopatmedicin, idag är han mycket bättre och tar homeopatmedicin vid behov. Det är värt att prova för att slippa cortison eller hyposensibilisering.

Inlägg 1-5 av 5

Forum Hund

• Veterinärbesök i mobilen - Ett billigare alternativ för djurägare

Veterinärbranschen får ständigt kritik för prisutvecklingen från svenska djurägare - nu går alla svenska djurförsäkringsbolag ihop med den digitala veterinärkliniken FirstVet för att låta djurägare besöka veterinären kostnadsfritt via mobilen.

• test

sadwsfwefweafcv13213

• Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton

Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton@gmail.com)), Geburtsurkunde und mehr Dokumente ((((fernando22clinton@gmail.com)) Wir bieten Führerscheine, Personalausweise, Pässe, Visa, Heiratsurkunden, gefälschte Euros, Dollars, Pfund, Taufkarten, Diplome aller Art zu verkaufen, ((WhatsApp +237.7376.7260)) Registrierung IELTS, TOEFL und Gre Certificat ((fernando22clinton@gmail.com)) Wir produzieren hochwertige authentische Pässe, Führerschein, Personalausweis. Datenbank registriert und nicht…

Gå till forumet om Hund
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons