Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. liddis #1 liddis (uppdaterad: )

Matvägran

Har en tibetansk spaniel hanne på 7år, som matvägrar extremt mycke. har provat olika sortes foder men inget duger, endast husmanskost och det vill jag ju inte han ska leva på. har fått rådet att blanda laxolja i maten för det brukar hundar som är kräsna tycka om , men inte min herre ..
    SÅ vad ska jag göra, har kollat upp han och dom hittade inga fel alls på han utan han var bortskämd bara.
    Ska till lägga att jag bara haft han i 1år, och enligt förra ägaren så åt han allt som kom i hans väg om man nu ska tro dom ..

2. Aq # Aq svarade

Det låter ju mycket som att din hund skulle kunna vara “bortskämd” då och det första jag kom att tänka på är om du kanske gör för mycket för att han faktiskt ska äta? Du kanske sitter och matar honom med handen, provar med att ha i alla möjliga saker i maten, byter mat och annat innan han har hunnit fokusera på just en metod och en sorts mat. Känner du igen det här?

Jag undrar då hur länge du som längst har låtit maten stå till honom? Min hund fick ett nytt foder nyligen (egentligen samma sort som den förra, men ny form på maten) och han är väldigt kräsen och åt inte. Jag lät maten vara i två dagar och han tog väl bara några bitar, men till slut började han äta som vanligt. Maten var ju hela tiden framme så han hade valet att äta den om han ville. Har du försökt med något liknande med din hund?
    Har du testat att ha maten nere vid olika tider på dygnet- exempelvis morgon, middag, kväll och bara under en viss tid? Äter han inte då på morgonen och inte kan ta småbitar under dagens lopp så äter han kanske mer under middagen.

Inlägg 1-2 av 2

Forum Hund

• Veterinärbesök i mobilen - Ett billigare alternativ för djurägare

Veterinärbranschen får ständigt kritik för prisutvecklingen från svenska djurägare - nu går alla svenska djurförsäkringsbolag ihop med den digitala veterinärkliniken FirstVet för att låta djurägare besöka veterinären kostnadsfritt via mobilen.

• test

sadwsfwefweafcv13213

• Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton

Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton@gmail.com)), Geburtsurkunde und mehr Dokumente ((((fernando22clinton@gmail.com)) Wir bieten Führerscheine, Personalausweise, Pässe, Visa, Heiratsurkunden, gefälschte Euros, Dollars, Pfund, Taufkarten, Diplome aller Art zu verkaufen, ((WhatsApp +237.7376.7260)) Registrierung IELTS, TOEFL und Gre Certificat ((fernando22clinton@gmail.com)) Wir produzieren hochwertige authentische Pässe, Führerschein, Personalausweis. Datenbank registriert und nicht…

Gå till forumet om Hund
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons