Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. monica carlsson #1 monica carlsson (uppdaterad: )

döda valpar

min gode vän har en rottistik som för 4 dygn sedan fick 10 valpar. Allt gick bra, men efter ett dygn blev 3 st valpar allt svagare,han kunde ite göra något för att rädda dom, ytterligare valpar dog, i går när jag kom upp för att se vad jag kunde göra hade 4 valpar dött och en visade sig mycket svag, när jag tittade på valpen såg jag att det kom lite ljust blod från näsa och mun, tungan var också ovanligt stot och fick inte plats i munnen, när jag tittade på de valpar som dött tidigare, såg dom likadana ut, altså blod från näsa och mun och stora tungor, samanlaggt har 5 valpar dött, valparna som dog var i fint hull och glansiga fina pälsal dom var inte mindre än de andra, levande valparna, jag är nu så osäker på vad detta kan vara, vi fick inte tag på någon veterinär, det är nämligen uppe i Dalslands täta skogar, miltals till närmaste veterinär. kan någon tala om vad detta kan vara och vad vi skall göra.

2. Aq # Aq svarade

Jag skulle återigen försöka få kontakt med veterinären för att prata med dem om saken. Jag är varken en veterinär eller har sett valparna så jag kan bara gissa mig till att de antingen bär på någon sjukdom, eller om de eventuellt kan ha blivit ihjälbitna? Det sista tror jag är ovanligt då det gäller tik och hennes ungar, men det kan säkerligen förekomma. Jag menar då att hon kankse bitit (eller burit dem) relativt löst, men att de trots det fått inre skador.

Men som sagt, veterinären är nog den enda rätta att kontakta i läget. Även om du inte vill åka dit för tillfället för att du bor långt bort så tycker jag att det låter viktigt att du återigen försöker få telefon- eller mailkontakt med dem för att åtminstone få råd från dem.

Inlägg 1-2 av 2

Forum Hund

• Veterinärbesök i mobilen - Ett billigare alternativ för djurägare

Veterinärbranschen får ständigt kritik för prisutvecklingen från svenska djurägare - nu går alla svenska djurförsäkringsbolag ihop med den digitala veterinärkliniken FirstVet för att låta djurägare besöka veterinären kostnadsfritt via mobilen.

• test

sadwsfwefweafcv13213

• Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton

Kaufen Sie Führerschein, Reisepass, Personalausweis ((whatsapp +237.7376.7260))) ((fernando22clinton@gmail.com)), Geburtsurkunde und mehr Dokumente ((((fernando22clinton@gmail.com)) Wir bieten Führerscheine, Personalausweise, Pässe, Visa, Heiratsurkunden, gefälschte Euros, Dollars, Pfund, Taufkarten, Diplome aller Art zu verkaufen, ((WhatsApp +237.7376.7260)) Registrierung IELTS, TOEFL und Gre Certificat ((fernando22clinton@gmail.com)) Wir produzieren hochwertige authentische Pässe, Führerschein, Personalausweis. Datenbank registriert und nicht…

Gå till forumet om Hund
© 2020 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons