Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga gratis på FirstVet.se

GÅ TILL FIRSTVET

FirstVet finns som app för Iphone, Ipad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Camilla Olsson #1 Camilla Olsson

Kräkningar och diarre

Har en amstafftik som nyligen fyllt 1 år. Har alltid varit svår med maten, äter inte ordentligt enligt min mening och är rätt tunn.

I November så fick hon jobbiga kräkningar och diarrer som till slut ledde till ett besök på Strömsholm. Blodprover togs, urin och avföringsprov togs och ultraljud, resultatet blev att det visade sig att hon hade någon bakterie i urinen och sen någon i slutet av tunntarmen. Hon fick pencillin och blev sen bra. Har alltid haft känslig mage från och till, kan reagera på en sak hon får ena dagen men sen den andra så ingen reaktion alls.

Häromdagen blev fick hon svår diarre igen, avvaktade en dag, men diarreerna blir värre och det som kommer ut är som vatten och nästintill svart. Hon börjar kräkas och varken dricker eller äter. Blir Strömsholm igen i lördags morse. Hon fick 2 påsar dropp och röntgades, men inget satt fast enligt plåtarna. Vi fick åka hem och skulle ge medicinen Andapsin en halv tablett ( 0,5g ) 2 under eftermiddagen/kvällen. Hon skulle få äta små portioner av kokt vit fisk och ris. Hon fick behålla det, men visade tydliga tecken på illamående. På natten startar kräkningarna igen och allt kommer upp. Strömsholm idag igen och hon blir inlagd med dropp och fortsatt undersökning.

Nu är min fråga till er, har ni några erfarenheter om detta och några tips och råd om vad det kan vara och om jag bör fråga efter något speciellt prov som bör tas osv. Alla svar mottages tacksamt =)

//Camilla

Inlägg 1-1 av 1

Forum Hund

• Jättestressad cane corso

Har en Cane Corso på 1 år och 2mån. Han är och har blivit ännu mer stressad. Alltså super stressad. Så fort vi ska åka iväg eller bara en av oss i familjen så börjar han gå runt runt med svansen mellan benen och öronen bakåt och som kryper ihop.…

• Diabetes mellitus hund

Diabetes mellitus, sockersjuka, är en gammal sjukdom som var känd redan för flera hundra år sedan. Sjukdomen innebär en brist på insulin, insulin får istället injiceras. Behandlingen är vanligen livslång.

• Demens???

Är det någon som upplever samma problem som jag med min 14 år gamla Parson russel-hane; att han har svårt att komma till ro om kvällarna och vandrar runt, runt i lägenheten samt krafsar ibland på olika dörrar?? Kan det vara demens?? Vet någon hur hörseln på en så pass…

Gå till forumet om Hund
© 2019 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons