FirstVet - Besök veterinären på nätet FirstVet - Din veterinär på nätet
Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
Stängs om 15 | Gå direkt till veterinären.nu » × Stäng
FirstVet - Din veterinär på nätet
  1. Maria Svensson #1 Maria Svensson (uppdaterad: )

Artikel: Fotskabb häst

Fotskabb är ett relativt utbrett problem som drabbar framförallt kallblodiga hästar med i undantagsfall även varmblods- och fullblodshästar. Åkomman leder till en hel del lidande hos hästen om den inte behandlas. Behandlingen omfattar såväl hästen som sanering av stallmiljön.

Det här är en artikel, läs artikeln
  2. frida_guttormsen # frida_guttormsen svarade

Hej min häst har kala fläckar på vissa ställen vad kan det bero på ?

Inlägg 1-2 av 2

Forum Häst

• Min ponny har Cushings?

Jag har träffat en veterinär som inte kan svara på mina frågor. Jag misstänkte att min ponny hade fått cushings eller något i den linjen. Jag fick veterinären att ta ett blodprov som jag tillslut fick resultatet på. P-ACTH med ett resultat på 18. Tyvärr säger de mig inte så…

• trött och omotiverad häst

Hej, min häst har blivit trött och seg, hon har varit det i lite mindre än 2 veckor nu. I hagen är hon helt normal, hon äter helt vanligt och hon är inte på något sätt sur, men trött och omotiverad verkar hon vara. Hon är inte varm i benen…

• Fotskabb häst

Fotskabb är ett relativt utbrett problem som drabbar framförallt kallblodiga hästar med i undantagsfall även varmblods- och fullblodshästar. Åkomman leder till en hel del lidande hos hästen om den inte behandlas. Behandlingen omfattar såväl hästen som sanering av stallmiljön.

Gå till forumet om Häst

Handla på VetZoo.se

Ögonrengöring

Mild ögonrengöring som passar de flesta djur.

75:- Läs mer och köp »

Pinnborste

Buster Pinnborste tar effektivt bort tovor, löst hår och smuts i ditt…

Från 69:- Läs mer och köp »