FirstVet - Besök veterinären på nätet FirstVet - Din veterinär på nätet
Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
Stängs om 15 | Gå direkt till veterinären.nu » × Stäng
FirstVet - Din veterinär på nätet
  1. Marianne Tornvall #1 Marianne Tornvall (uppdaterad: )

Artikel: Skötselråd hamster

Hamstern är ett sällskapsdjur som sedan 30-talet blivit populärt världen över. Det är ett relativt lättskött och trevligt djur som passar bra för både större barn och vuxna.

Det här är en artikel, läs artikeln
  2. mandymariah # mandymariah svarade

första gång för mig ha en hamster.. sover dom o ryck lite till??

3. verahamayagian@hotmail.com # verahamayagian@hotmail.com svarade

det är något kånstit med min hamster

4. LindaLoo # LindaLoo svarade

Hej min dotters hamster kliar sig mycket. Är det vanligt? Tvättar han sig så?  Han har ett ställe där han kan bada som han rullar sig i.  Jag kan tillägga att vi trodde vi gav han rätt mat och vitaminer, men efter ett tag så ser jag att han börjar tappa päls o ser inte okej ut. Frågade på djur affären där vi köp honom( kan tillägga att när vi köpte honom bad jag att få allt en hamster behöver…)  , de säger då att han behöver vitaminer . Det tog nog bara två dagar tills han såg precis ut som vanligt. Med vänlig hälsning, Linda

5. simme.0115 # simme.0115 svarade

hej jag har en dvärg hamster (vintervit) som har börjat bli lite brun runt ena ögat och lite rinnigt. ja och min mamma har kollat lite på några sidor men vi har inte hittat något.
    vet inte riktigt hur vi ska ta reda på vad som har hänt. tacksam om jag får svar!
    Simon

6. melinda_Öhman # melinda_Öhman svarade

Hej! Mitt namn är Melinda och har precis börjat med hamsteruppfödning, jag har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på,  det gäller guldhamster.. Är det farligt att para en hona om hon visar brunst trots om hon skulle vara dräktig? Finns de som säger att honan dött pga omparning vid dräktighet. Och om honan redan är dräktig, kan hon bli dubbeldräktig? Hoppas på svar! Tack!

Mvh Melinda

Inlägg 1-6 av 6

Forum Gnagare

• Skötselråd hamster

Hamstern är ett sällskapsdjur som sedan 30-talet blivit populärt världen över. Det är ett relativt lättskött och trevligt djur som passar bra för både större barn och vuxna.

• Akut- hamster

Hej! Under de senaste dagarna har min hamster som är 2 och snart ett halvt år fått svullna ögon, tidigare var både ögonen stängda och svullna fast gick bort efter att jag torkat av de med ljummet vatten, sen har hamstern fått kladd på ena ögat som sedan gick bort…

• ögon

hej är det nått fel om öga se ut så på marsvins unger den 3 veckor gamal se ut som kristall i ögonen

Gå till forumet om Gnagare

Handla på VetZoo.se

Oat Hay

Oxbow Oat Hay är ett hö av högsta kvalitet. Höet har en…

59:- Läs mer och köp »

Motionshjul

Motionshjul för guldhamster och små gnagare

Från 169:- Läs mer och köp »