Veterinären.nu – Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur
× Stäng

Frågelådan är
flyttad till FirstVet.

Ställ din fråga eller boka videosamtal på FirstVet.se

Gå till FirstVet

FirstVet finns som app för iPhone, iPad och Android. Ladda ner appen i App Store eller på Google Play

Annons
  1. Karin Augustsson #1 Karin Augustsson (uppdaterad: )

Artikel: Ensamträning och separationsångest hund

Många upplever att det är svårt att lära sin hund vara ensam. Det är egentligen inte konstigt eftersom hundar är flockdjur och som sådana beroende av sin flock. Här kan du läsa mera om vad du skall tänka på för att din hund skall må bra.

Det här är en artikel, läs artikeln
  2. Elvismatte # Elvismatte svarade

Tack för denna artikel. Har en liten hund Lhasa/Bichon som är 5,5 år som ff. Inte har varit ensam. Vi var 2 hemma så det var alltid någon av oss som var hemma. För drygt ett år sedan drabbades min man av en massiv stroke och kan ej vårdas hemma.
    Han är en lugn lättskött vovve men han skall helst se mej hela tiden, går jag in i ett annat rum så följer han efter. Jag ser det som att han har en separationsångest. Detta har gjort mej så bunden och isolerad. När jag handlar sitter han kvar i bilen och först nu börjar det gå bra utan gnäll.
    Efter att ha läst detta så kanske det finns hopp för oss, skall verkligen ta tillvara dessa tips, hoppas,

även om det tar ett år att genom föra.

Inlägg 1-2 av 2
© 2021 Veterinären.nu. Allt innehåll är skyddat enligt upphovsrättslagen. Veterinären.nu drivs av Onlinevet 247 AB.
Annons