Anmäl dig för att testa videomöte med veterinär!

Intresseanmälan

Vi kommer under juni 2016 att genomföra tester av videomöten mellan djurägare och våra veterinärer, för att erbjuda bättre vård för ditt djur. Anmäl ditt intresse för att genomföra ett gratis videomöte med en av våra veterinärer.

Intresseanmälan är nu stängd. Tjänsten öppnar inom kort på firstvet.com!

FirstVet och veterinären.nu öppnar inom kort Nordens första veterinärklinik på nätet

Vi vill effektivisera mötet mellan djurägare och veterinär genom att erbjuda rådgivning, enklare undersökningar samt receptförskrivning via videomöten i dator, mobil och surfplatta. FirstVet förenklar ett liv med husdjur - vid exempelvis beteendefrågor, icke-akuta sjukdomar och besvär eller när du är osäker på om resan till veterinärkliniken är nödvändig. Du träffar våra erfarna veterinärer genom ett videosamtal.

Forum Fågel

• Pscittacene Beak and Feather Disaese papegoja

Virussjukdomar på papegojor är i första hand ett problem för uppfödare, zoobutiker, parker och andra ställen där det finns stora besättningar. Behandling saknas i allmänhet för dessa sjukdomar.

• Övervikt på papegoja

Överviktproblem blir allt vanligare på våra sällskapsdjur. Ägarna överför många gånger sin egna dåliga livsstil till djuret. Tyvärr kan övervikt vara minst lika farligt på fåglar som på andra djur och människor.

• Skötselråd papegoja

Papegojor är fantasiska sällskapsdjur men ställer mycket stora krav på sina ägare. De är mycket intelligenta och kan leva väldigt länge. Man bör läsa på ordentligt och noga sätta sig in i vad det innebär, innan man skaffar sig papegoja.

Gå till forumet om Fågel